BAM en Heijmans bundelen de krachten en voegen acht van hun asfaltcentrales samen in een nieuw, innovatief en duurzaam bedrijf. Een bedrijf dat de asfaltindustrie wil veranderen in een 100% circulaire en duurzame bedrijfstak.
Wat een geweldige uitdaging mochten wij aangaan! In het tijdsbestek van een klein jaar moest dit nieuw te lanceren asfaltbedrijf een naam en identiteit hebben en overal zichtbaar zijn.
De scope van de opdracht bestond uit het bedenken van de bedrijsnaam, het ontwerp van het logo, het ontwikkelen van de corporate identity, het realiseren van alle communicatiemiddelen en de interne en externe lancering van het nieuwe bedrijf. Tijdens het hele traject was Inzpire ook verantwoordelijk voor het projectmanagement, planning, coördinatie en realisatie.
Een merkdocument dat is ontstaan uit brandingsessies met medewerkers en directie diende als uitgangspunt voor het creatieve proces.
Acht maanden later is AsfaltNu een feit en zijn er tal van communicatiemiddelen vormgegeven en geproduceerd, zoals onder andere de signing op en rondom de centrales, een website, brochures, stationary, kledinglijn, mailingen, sjablonen, online campagnes, gimmicks, belettering wagenpark… te veel om op te noemen. O ja, en uiteraard een huisstijlhandboek.
We krijgen terug op een mooie samenwerking met AsfaltNu en onze productiepartners.
Gelukkig gaan we nog even door!